lørdag 21. november 2015

Rokokkostol blir ny

Gleden var stor da jeg fant denne "fine" rokokko stolen på et loppemarked for noen uker siden. Planen var klar, den skulle selvfølgelig pusses opp! Så da sto valget mellom å male hele stolen inkludert stoffet med kalkmaling, eller å sette igang et nytt prosjekt "trekke-om-stol". Sistnevnte fristet ekstremt lite, etter all den jobben med hele spisestuen som jeg fornyet. 

Men i frykt for å ødelegge min nye(gamle) skatt med kalkmaling hadde jeg ikke hjerte til annet enn å sette meg ned med tang og flatt skrujern, og dra ut stift etter stift, etter stift etter stift, etter stift etter stift...... Sånn kunne jeg nok holdt på i evigheter, for hallo?! Jeg tror 1/4del av stiftene kunne holdt stoffet på plass i minst 500 år! Så da satt jeg der da, og drømte meg tilbake til spisestuen jeg trakk om. For å klage på den jobben er ikke lenger lov. Å trekke om èn eneste rokokkostol er sååå mye verre. 
Men, jeg har begynt ihvertfall. Så gjenstår det bare å se når jeg er ferdig..... 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar