onsdag 22. juli 2015

Fornye spisestuen - Spørsmål og Svar

God kveld.
Med en litt syk og sliten bebi i hus ble innlegget litt senere enn planlagt. Men her kommer svar på spørsmål i første omgang.
Mange av spørsmålene gikk igjen på facebook, så her har jeg samlet de og svart. Så blir det litt mer oversiktelig:)

Kan starte med å si at spisestuen arvet vi av svigers da vi kjøpte hus. Med full oppussing av huset kunne ikke nye spisestue møbler bli prioritert, så da var vi kjempe glad for å ha fått dette settet. Planen var hele tiden å male det hvitt, og gjøre det litt om. Men jeg var høy gravid på den tiden så energien strakk rett og slett ikke til. Men nå hadde jeg fått nok av tre-fargen og de grønne putene så nå var det på tide å gjøre noe. Og slik startet det store prosjektet "fornye spisestuen". *hihi*


Og så kommer spørsmålene og svarene: 

Kan vi få framgangsmåten/oppskrift?
Framgangsmåten kommer ut her på bloggen når jeg er ferdig. Og det er ikke masse som gjenstår nå. Så om ikke så lenge så finner dere den her på bloggen:) Med alt av bilder, forklaringer, innkjøp og kostnader.

Setet ser ut til å ha blitt veldig kort, eller er det bare hvordan bilde er tatt?
Det er nok bare slik som bildet er tatt. Setet er ganske likt som det var:)

Har du gått på kurs?
Nei jeg har nok ikke gått noe kurs. Dette er bare masse tenking og planlegging, prøving og feiling:) 

Kan du skrive kva stoff du har brukt og kvar det er kjøpt?
Stoffet er fra jysk. Der selger de ruller med 5m pr pk. Stoffet er veldig slitesterkt så absolutt til å anbefale:) mer om stoffet kommer i innkjøpslisten.

Ble det kostbart?
Nei, så absolutt ikke. Hvis man tenker i forhold til andre spisestuer i samme stil!
Skal regne over alt når jeg er ferdig og komme med endelig svar:)
Men LANGT mindre enn om jeg skulle kjøpt nytt:)

Veldig fine ja, men er ikke dette veldig gamle stoler? Du har jo gjemt vekk de fine detaljene?
Nei de er ikke så gamle. 10-20 år vil jeg tro.. Vi arvet de av svigers:)
Nja, mulig noen syns det. Men jeg syns ikke detaljene oppe på stolen var noe fin så da syns jeg det var greit:)

Kunne du fortalt hvor naglene er kjøpt?:)
De er kjøpt på coop obs bygg. Men de har både på biltema og clas ohlson, for å nevne noen :)

Hvordan fikk du festet naglene bak på stolryggen?
Banket de inn med hammer og ved hjelp av tang til å holde de siden de er litt korte. De er festet i platen jeg har brukt til rygg :)
Bildet av dette kommer i innlegget med framgangsmåten.

Har du noen bilder for hvordan du gjorde med ryggen?
Bildene av det kommer i innlegg med framgangsmåten:)


Håper dere fikk svar på det dere lurte på!
Og lurer dere på noe mer er det bare å spørre her på bloggen også:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar