fredag 7. mars 2014

Krone til en liten prinsesse

Min lille nydelig niese blir hele 1 år på Lørdag. Besøk blir det på Søndag, og da må hun selvfølgelig få prinsesse krone av tante<3


Her har jeg brukt en veldig enkel oppskrift fra garnstudio, med litt endringer så klart:) Dere finner den HER.
Endringene jeg har gjort her er å heller bruke bomull sport garn med hekle nål nr 4 istedenfor det som står i oppskriften. Jeg har også bare lagt opp 72 masker. Også har jeg droppet håret på kronen. 
Dette er fordi at jeg ikke ville lage krone-pannebånd men en liten krone som skal stå oppå hodet med et bånd under haken:)

For å få den stiv har jeg dyppet den i sukkerlake. Sukker og vann, like mye av hver:) Og for at den skulle holde formen har den tørket rundt en "snopeskål" fra casa design som var i akkurat lik form. hehe


1 kommentar:

  1. Herlig! Dette vil jeg også prøve meg på :)

    SvarSlett