lørdag 14. desember 2013

Oppskrift: Kransekakekonfekt

God kveld! Håper dere har en fin helg så langt. Vi har vært på juleshopping idag, og jeg kan vel bare si det slik at det absolutt ikke bare var vi som tenkte det var lurt å ta julegavehandelen idag. Hehe!;)

Ellers har jeg også fått bakt litt idag. Bl.a kransekakekonfekt. Og den oppskriften bare må jeg få dele med dere. De ble sååå gode, og oppskriften var kjempe enkel. En ny juleklassiker for min del.
Oppskriften fant jeg på matprat, og her er den:
INGREDIENSER:
 125 g  mandler
 125 g  melis 
 1 stk  eggehvite 
 50 g  kokesjokolade (her har jeg brukt kokesjokolade med 70% kakao)
 1 ss  kaffe 

SLIK GJØR DU:
1. Mal mandlene og sikt inn melis. Gni inn eggehviten, og elt deigen godt sammen.

2. Trill deigen ut til lillefingertykke pølser og kutt dem i 5 cm lange pølser. Stek kakene ved 200 °C (midt i ovnen) i 6-7 minutter. Avkjøl.

3. Smelt sjokoladen i kaffe over svak varme og dypp endene i sjokoladeglasuren. Som en variasjon kan man først dyppe hele kransekakestangen i smeltet sjokolade og deretter i hakkede nøtter.

Så er det bare å nyte disse fantastisk gode kransekakekonfektene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar